Retningslinjer for personvern

ClassPass' personvernerklæring

Sist oppdatert: 26. juli 2024

ClassPass respekterer personvernet ditt. Denne personvernerklæringen forklarer hvem vi er, hvordan og gruppens selskaper (definert nedenfor) samler inn, deler og bruker personopplysningene dine, samt hvordan du kan ta i bruk personvernrettighetene dine.

Denne personvernerklæringen gjelder nettstedet vårt, classpass.com, og mobilappene våre (samlet « nettstedet ») og andre tjenester vi kan levere fra tid til annen. Hvis du har spørsmål eller bekymringer om bruken vår av personopplysningene dine, kan du se avsnittet « Slik tar du kontakt med oss » nedenfor.

Nettstedet er ikke ment for eller rettet mot personer under 18 år, og vi vil ikke vitende samle inn informasjon fra personer under 18 år. Du må være fylt 18 år for å kunne oppgi informasjon til oss via registrering eller på annen måte på nettstedet.

Personer som er bosatt i visse land og delstater i USA, inkludert California, bør se gjennom eventuelle ytterligere retningslinjer for personvern som forklares i avsnittet « Spesielle vilkår » nedenfor.

1. Hva gjør ClassPass?

ClassPass gjør det mulig for kunder (« ClassPass-brukere ») å finne, bestille og delta på en rekke forskjellige timer, tjenester og produkter innen trening, rekreasjon og velvære som tilbys og drives av treningssentre, trenere, steder eller andre tredjeparter via plattformen vår (« partnere »). ClassPass-gruppens selskaper driver virksomhet over hele verden og inkluderer Mindbody, Inc. (samlet « gruppens selskaper »). Du finner en kopi av personvernerklæringen til Mindbody, Inc. her.

2. Hvilke personopplysninger samles inn av ClassPass?

Vi samler inn eller mottar personopplysninger på forskjellige måter. Ofte velger du hvilke opplysninger du vil oppgi, men noen ganger krever vi spesifikke opplysninger for at du skal kunne bruke – og at vi skal kunne levere – nettstedet og tjenestene du har tilgang til via nettstedet.

Personopplysninger du oppgir til oss.

Du kan oppgi personopplysninger til oss på en rekke forskjellige måter, deriblant:

  • Kontooppretting. Du må oppgi opplysninger som navnet, e-postadressen, telefonnummeret, registreringssted og et passord for å opprette en ClassPass-brukerkonto. Hvis du gjør et kjøp eller registrerer deg for et abonnement, må du oppgi betalings- og faktureringsinformasjon. Du kan velge å legge til ytterligere opplysninger på kontoen din, deriblant fødselsdato, kjønn, bilde og adresse. Hvis du er en ClassPass-partner, ber vi deg oppgi navnet, adressen, telefonnummeret, e-postadressen, kredittkortopplysningene, organisasjonsnummeret og informasjon om bedriften din, inkludert navnet på instruktører og enkeltpersoner som leverer timene og tjenestene, samt e-postadressene til autoriserte enkeltpersoner på kontoen din. Vi behandler og oppbevarer også betalingsopplysninger som kjøpshistorikk og faktureringsinformasjon.
  • Publisering og opplasting. Vi samler inn personopplysninger fra deg når du leverer, publiserer eller laster dem opp på nettstedet vårt, blant annet når du svarer på en undesøkelse eller vurderer eller skriver en omtale av en time.
  • Kommunikasjonsopplysninger. Vi kan sende deg meldinger om tjenestene og produktene våre, samt tjenestene og produktene til gruppens selskaper, eller på vegne av eller via partnerne våre eller ClassPass-brukere. Vi kan for eksempel gjøre det mulig for partnere å sende tekst- eller appmeldinger om kommende reservasjoner til ClassPass-brukere via nettstedet vårt. ClassPass mottar opplysninger om anrop, tekstmeldinger eller annen kommunikasjon, inkludert dato og klokkeslett for kommunikasjon og dets innhold.
  • Instruktøropplysninger. ClassPass-partnere kan utlevere informasjon om instruktører og andre enkeltpersoner som jobber for virksomheten deres. ClassPass-partnere er ansvarlige for å varsle instruktører og andre om at opplysningene deres vil deles med ClassPass, for eksempel ved å oppgi en lenke til denne personvernerklæringen. Du bør ikke oppgi opplysninger til oss om andre personer, med mindre du har innhentet alle nødvendige og gjeldende tillatelser eller samtykker av den andre personen for at vi skal kunne motta og bruke deres informasjon.
  • Tredjepartsopplysninger. Hvis du er en ClassPass-bruker, bør du ikke oppgi opplysninger til oss om andre personer, med mindre du allerede har fått alle nødvendige og gjeldende tillatelser eller samtykker fra andre personen til at vi kan motta og bruke vedkommendes opplysninger, deriblant til nødkontakt- og henvisningsformål.

Personopplysninger som samles inn automatisk via bruken din av nettstedet.

  • Vi loggfører opplysninger når du besøker eller på annen måte bruker nettstedet vårt, deriblant når du viser eller klikker på innhold eller annonser (på og utenfor nettstedet vårt), utfører et søk, blar gjennom, gjør en reservasjon og installerer eller oppdaterer én av mobilappene våre. Opplysningene vi samler inn automatisk, kan spesifikt inkludere opplysninger som internettprotokolladresse, enhetstype, unike enhetsidentifikatornumre, nettlesertype, omtrentlig geografisk plassering (f.eks. plassering på land- eller stedsnivå), språk og markedsføringsinnstillinger, samt annen teknisk informasjon. Vi kan også samle inn opplysninger om hvordan enheten din har samhandlet med nettstedet vårt, inkludert sidene du har besøkt og lenkene du har klikket på.
  • Vi kan også samle inn nøyaktige geolokasjonsopplysninger om mobilenheten din hvis du har samtykket til å utlevere dette til oss via enhetsinnstillingene dine. Vi kan bruke disse opplysningene til å levere, markedsføre og forbedre tjenestene våre (for eksempel ved å vise deg økter i nærheten av plasseringen din) og til tilknyttede formål, deriblant for å forebygge svindel og til sikkerhetsformål. Merk at visse funksjoner i mobilappen muligens ikke vil fungere hvis du ikke samtykker til å utlevere geolokasjonopplysninger.

Personopplysninger som samles inn fra andre kilder.

  • Vi kan motta personopplysninger om deg fra andre kilder, deriblant offentlige databaser, strategiske eller markedsføringspartnere, sosiale nettsteder og plattformer, personer du er venn med eller på annen måte har en relasjon til på sosiale medieplattformer, gruppens selskaper, samt fra andre tredjeparter. Der vi gjør dette tilgjengelig, kan du for eksempel velge å synkronisere opplysninger fra ClassPass-brukerkontoen din med et tredjepartsnettverk som Facebook. Hvis du gjør dette, vil vi motta noe av Facebook-kontoinformasjonen din. Nøyaktig hvilke opplysninger vi mottar, vil være avhengig av innstillingene dine i tredjepartsnettverket, men vanligvis mottar vi den grunnleggende offentlige profilinformasjonen din som brukernavn, e-postadresse, aldersgruppe, kjønn, valgt språk, land, venneliste og annen offentlig informasjon.
  • Som nevnt over, kan vi motta personopplysninger fra partneren hvis du er en instruktør eller en annen enkeltperson som jobber ved en av våre partneres fasiliteter.

Personopplysninger om ClassPass-brukere som samles inn fra partnere.

Partnerne våre kan velge å sende oss tilbakemeldinger om ClassPass-brukeres bruk av deres fasiliteter eller tjenester.

3. Hva gjør ClassPass med personopplysningene de samler inn?

ClassPass bruker personopplysningene de mottar til flere formål:

  • Nettsted: For å drive og vedlikeholde nettstedet vårt og produktene og tjenestene som tilbys via nettstedet. Vi bruker for eksempel ClassPass-brukeres personopplysninger til å oppfylle reservasjons- og kjøpsforespørslene dine, inkludert behandling av betalinger og utstedelse av gebyrer for sen avbestilling og fravær, samt for å tilpasse opplevelsen din på nettstedet vårt, blant annet ved å tilpasse innholdet eller opplevelsene vi viser deg og til formålene som forklares i bruksvilkårene våre. Vi bruker personopplysninger om instruktører som gjøres tilgjengelige av partnere til å vises i tidsplaner, inkludert omtaler, oppført på nettstedet vårt.
  • Kommunikasjon: Til å ta kontakt med deg på e-post, telefon, post, varsler og push-varsler på nettstedet eller i appene våre samt andre måter. Vi sender deg meldinger om tilgjengeligheten av nettstedet, sikkerheten, kundestøtten og andre tjenesterelaterte problemer. Vi sender også meldinger om nettstedet, oppdateringer, påminnelser og kampanjemeldinger i samsvar med kommunikasjonsinnstillingene dine. Vi kan også sende deg meldinger om en kommende reservasjon som initieres av en partner eller en ClassPass-bruker på partnerens vegne. Du kan når som helst endre kommunikasjonsinnstillingene dine. Vær oppmerksom på at du ikke kan melde deg av mottak av tjenestemeldinger fra oss, inkludert sikkerhetsmessige og juridiske varsler. Vær oppmerksom på at under telefonsamtaler med partnere og andre tredjeparter via Zoom kan det være at vi spør om du ønsker å få ytterligere informasjon sendt til deg via SMS. Hvis du samtykker, blir verken telefonnummeret eller samtykket du sender til oss i svaret ditt, solgt til eller delt med tredjepartsleverandører eller tilknyttede selskaper for å brukes til markedsføring eller kampanjer.
  • Kundestøtte: I forbindelse med kundestøtteforespørsler og -emner, deriblant for å undersøke, svare på og løse klager og tjenesteproblemer.
  • Sosialt: For å levere funksjoner som gjør det mulig for ClassPass-brukere å ta kontakt med – og bli funnet av – andre ClassPass-brukere.
  • Markedsføring: Til markedsføringsformål, deriblant for å utvikle markedsføringsstrategien vår, sende deg markedsføringskommunikasjon på e-post, tekstmelding og telefon, for målrettet digital markedsføring via tredjepartsnettsteder og -apper, og til å tilby konkurranser, loddtrekninger eller andre kampanjer og for å oppfylle tilknyttede belønninger eller rabatter. Du kan gjøre valg i forbindelse med markedsføringen vi sender deg som beskrevet i avsnittet « Dine personvernrettigheter » nedenfor og, for personer som er bosatt i visse land og delstater i USA, inkludert California, i de ytterligere retningslinjene våre for personvern som forklares i avsnittet « Spesielle vilkår » nedenfor.
  • Forskning og utvikling: Til formål i forbindelse med forskning, analyse, protokollføring og rapportering; for å utvikle og teste nye produkter, funksjoner og ideer; til å lære om kundebasen og nettstedet vårt og til å utvikle og forbedre nettstedet, produkter og tjenester.
  • Sikkerhet, undersøkelser og kvalifisering: For å opprettholde sikkerheten til nettstedet vårt, inkludert for å bekrefte identiteten din, for å undersøke eller forhindre mulig svindel eller andre brudd på bruksvilkårene eller denne personvernerklæringen og/eller i forbindelse med mulige forsøk på å skade ClassPass-brukere, nettstedets besøkende, partnere eller andre tredjeparter, og for å bekrefte at du kvalifiserer for kampanjer vi kan tilby fra tid til annen, deriblant kostnadsfrie prøveperioder.
  • Virksomhet og driftsstøtte: For å vurdere og gjennomføre fusjoner, oppkjøp, omstruktureringer, konkurser og andre forretningstransaksjoner som finansiering, og for å administrere virksomheten vår, til regnskapsføring, revisjon, samsvar, bokføring og juridiske funksjoner.
  • Annet: For alle andre formål som identifiseres ved innsamling eller på annen måte med samtykket ditt.

4. Hvem deler ClassPass personopplysningene mine med?

Vi kan utlevere personopplysningene dine til følgende kategorier av mottakere eller i følgende omstendigheter:

  • Med tjenesteleverandører og partnere som leverer databehandlingstjenester og andre tjenester til oss (for eksempel for å støtte leveringen av, levere funksjonalitet for, eller til å hjelpe oss med å forbedre sikkerheten til nettstedet vårt, betalingskortbehandlere, kundestøtteleverandører, driftingsleverandører, planleggingslevernadører og leverandører av markedsundersøkelser og markedsføring), eller som på annen måte behandler personopplysninger til formål som er beskrevet i denne personvernerklæringen eller som du ble varslet om når vi samlet inn personopplysningene dine;
  • Til gruppens selskaper slik at de kan levere, utvikle, forbedre og analysere nettstedet og sine egne tjenester og produkter, samt til gruppens selskapers egne interne formål og markedsføringsformål, inkludert for å sende deg markedsføringskommunikasjon på e-post, tekstmelding og telefon og til målrettet digital markedsføring av deres tjenester og produkter;
  • Til enhver partner som tilbyr en time, aktiviteter eller opplevelser du reserverer eller bruker via nettstedet vårt som ClassPass-bruker og deres tredjepartsleverandører slik at de kan behandle den gjeldende reservasjonen eller aktiviteten og gjøre timer og tjenester tilgjengelige for deg;
  • Navnet og bildet ditt samt andre opplysninger tilknyttet ClassPass-brukerkontoen dil vil være synlig for andre ClassPass-brukere slik at de kan søke etter og ta kontakt med deg på ClassPass. Du kan forhindre at andre ClassPass-brukere finner deg i søk ved å oppdatere innstillingene dine via Personvern-fanen i kontoinnstillingene dine;
  • Hvis du synkroniserer ClassPass-brukerkontoen din med et tredjepartsnettverk som Facebook eller oppgir kontaktene våre til oss, deriblant kontakter som er lagret på mobilenheten din, vil du kunne se hvilke av kontaktene dine som bruker ClassPass. Hvis disse kontaktene er ClassPass-medlemmer, vil de også kunne se at du bruker ClassPass;
  • Hvis du godtar en forespørsel fra en annen ClassPass-bruker, vil denne ClassPass-brukeren i tillegg til navn, bilde og annen informasjon tilknyttet kontoen din, også kunne se de tidligere og kommende timene, prestasjonsmerkene, favorittstudioene og vennene dine, samt annen profilinformasjon (samlet « profilinformasjon »). Vi kan bruke, kommunisere og vise profilinformasjonen din ved siden av eller i forbindelse med annonser, tilbud og andre meldinger til ClassPass-vennene dine – for eksempel ved å sende en e-post til en av ClassPass-vennene dine for å foreslå at de blir med på en time. Hvis du vil stoppe delingen av profilinformasjonen din med ClassPass-venner på denne måten, kan du gjøre det via Personvern-fanen i kontoinnstillingene;
  • Til alle som besøker det offentlige området på nettstedet, inkludert via steds- og timeplaner, offentlige profiler, omtaler eller timevurderinger. Som ClassPass-bruker bør du være oppmerksom på at alt innhold eller informasjon du velger å utlevere på offentlige områder av nettstedet vårt, kan leses, samles inn og brukes av andre brukere, offentligheten og andre nettsteder (inkludert søkemotorer);
  • Til enhver kompetent rettshåndhevende myndighet, forskriftsmyndighet, myndighetsorgan, domstol eller annen tredjepart der vi tror at utlevering er nødvendig for å utøve, etablere eller forsvare de juridiske rettighetene våre eller beskytte dine vitale interesser eller interessen til en annen person i henhold til gjeldende lov eller forskrift;
  • I forbindelse med en faktisk eller potensiell sammenslåing, salg, overtakelse, investering, tilordning, reorganisering, fusjon eller overføring av alle eller deler av ClassPass' virksomhet, aktiva eller tilknyttede selskaper eller gruppens selskaper, inkludert hvis ClassPass skulle begjære seg konkurs eller en relatert prosess, forutsatt at vi informerer den relevante tredjeparten om at vedkommende kun kan bruke personopplysningene dine for formålene oppgitt i denne personvernerklæringen;
  • Til programadministratoren din (deriblant arbeidsgiveren din eller en lignende enhet) hvis du deltar i bedriftsløsninger eller ClassPass' bedriftsprogram; og
  • Til enhver annen person med ditt samtykke til utleveringen eller på annen måte i samsvar med gjeldende lov.

5. Hvordan sikrer ClassPass personopplysningene mine?

Vi bruker sikkerhetsprosedyrer og -rutiner til å beskytte personopplysningene dine som vi samler inn og behandler. Vi overvåker systemene våre for mulige sårbarheter og angrep. Vi kan imidlertid ikke garantere at informasjonen du sender til oss, er 100 % sikret.

6. Internasjonale overføringer av opplysninger

Personopplysningene dine kan overføres til og behandles i land utenfor landet du er bosatt i, inkludert utenfor EØS, Storbritannia, Sveits, Japan og Canada (inkludert Quebec). Disse landene kan ha personvernlover som avviker fra lovene i landet ditt (og som i noen tilfeller kan gi lavere beskyttelse). Nettstedsserverne våre er spesifikt plassert i USA, og gruppens selskaper og tredjeparts tjenesteleveradører og partnere driver virksomhet over hele verden. Dette betyr at vi kan behandle personopplysningene dine i ethvert av disse landene når vi samler dem inn.

Noen land anerkjenner andre lands personvernlover og anser at de leverer et tilstrekkelig personvernnivå i henhold til lokale standarder. For eksempel anerkjenner EU-kommisjonen at visse land utenfor EØS leverer et tilstrekkelig personvernnivå i samsvar med EØS' standarder (en fullstendig liste over disse landene er tilgjengelig på https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/rules-international-data-transfers_en).

Der dette imidlertid ikke er tilfelle, treffer vi rimelige tiltak i henhold til gjeldende lov for å kreve av personopplysningene dine forblir beskyttet i samsvar med denne personvernerklæringen. Dette inkluderer implementering av standard personvernklausuler (deriblant EUs standard personvernklausuler og Storbritannias International Data Transfer Addendum) som krever at gruppens selskaper og tjenesteleverandører beskytter personopplysningene de behandler som kommer fra EØS, Storbritannia eller andre jurisdiksjoner med tilsvarende lover (der det er aktuelt) i henhold til lokal personvernlovgivning. En kopi av våre standard personvernklausuler, hvis aktuelt, og informasjon om de andre lignende rimelige sikkerhetstiltakene vi treffer i forbindelse med internasjonal overføring av opplysninger, er tilgjengelig på forespørsel (se Slik tar du kontakt med oss ).

7. Oppbevaring av opplysninger

Vi oppbevarer personopplysninger vi samler inn fra deg der vi har et pågående, legitimt forretningsbehov for å gjøre dette (for eksempel for å levere en tjeneste du har forespurt eller for å overholde gjeldende lovmessige, skattemessige eller regnskapsmessige krav).Når vi ikke har et pågående, legitimt forretningsbehov for å behandle personopplysningene dine, vil vi enten slette eller anonymisere disse eller, hvis dette ikke er mulig (for eksempel fordi personopplysningene dine ble lagret i reservearkiver), vil vi lagre personopplysningene dine sikkert og isolere dem fra ytterligere behandling frem til de kan slettes.

8. Dine personvernrettigheter

Du kan ha følgende personvernrettigheter der gjeldende lov gir slike rettigheter:

  • Du har rett til å til enhver tid melde deg av mottak av direkte markedsføringskommunikasjon vi sender til deg. Hvis du vil melde deg av e-postmarkedsføring, kan du klikke på « avregistrer »- eller « meld av »- lenken i e-postene med markedsføring vi sender til deg. Hvis du ikke lenger vil motta tekstmeldinger fra oss, kan du svare på tekstmeldinger med «STOPP». Hvis du vil melde deg av andre typer markedsføring (deriblant markedsføring per post eller telefon, eller målrettet digital markedsføring), kan du ta kontakt med oss som forklart i avsnittet « Slik tar du kontakt med oss » nedenfor.
  • Du kan rette eller endre personopplysningene dine ved å redigere profilen din på nettstedet eller ta kontakt med oss som forklart i avsnittet « Slik tar du kontakt med oss » nedenfor.
  • Du kan slette personopplysningene dine ved å ta kontakt med oss som forklart i avsnittet « Slik tar du kontakt med oss » nedenfor.
  • Du kan også ha rett til å motsette deg behandlingen av personopplysningene dine, be oss begrense behandlingen av personopplysninger, få innsyn i personopplysninger vi oppbevarer om deg eller be om portabilitet av personopplysningene dine ved å ta kontakt med oss som forklart i avsnittet « Slik tar du kontakt med oss » nedenfor.
  • Du kan trekke tilbake samtykket ditt til enhver tid hvis vi har samlet inn og behandler personopplysningene på bakgrunn av samtykket ditt. Når du trekker tilbake samtykket ditt, vil dette ikke påvirke lovligheten til enhver behandling vi har utført før du trakk det tilbake, og det vil ikke påvirke behandlingen av personopplysningene dine som ble utført basert på et annet lovlig behandlingsgrunnlag enn samtykke (hvis aktuelt). Du kan trekke tilbake samtykket ditt ved å ta kontakt med oss som forklart i avsnittet « Slik tar du kontakt med oss » nedenfor.

Personer som er bosatt i visse land og delstater i USA har ytterligere rettigheter i forbindelse med personopplysninger som samles inn av virksomheter, og bør se gjennom eventuelle ytterligere retningslinjer for personvern i avsnittet « Spesielle vilkår » nedenfor.

Hvis du har spørsmål om rettighetene dine som beskrevet i denne personvernerklæringen, kan du ta kontakt med oss som forklart i avsnittet « Slik tar du kontakt med oss » nedenfor.

9. Tredjeparts nettsteder

Nettstedet vårt kan inneholde lenker til tredjeparts nettsteder eller mobilapper, inkludert funksjoner for deling i sosiale medier og andre tilknyttede verktøy. Vær oppmerksom på at ClassPass ikke kontrollerer disse lenkede nettstedene eller appene, og at denne personvernerklæringen ikke gjelder enhver informasjon du utleverer til eieren av disse nettstedene eller appene. Vi ber deg lese personvernerklæringen til eventuelle tredjeparts nettsteder eller apper du besøker før du utleverer opplysninger til dem.

10. Oppdateringer av denne personvernerklæringen

Du godtar denne personvernerklæringen når du bruker nettstedet vårt. Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Eventuelle endringer vi utfører, trer i kraft når vi publiserer en endret versjon av personvernerklæringen på classpass.com. Hvis vi utfører vesentlige endringer i personvernerklæringen, vil vi treffe rimelige tiltak for å informere deg i samsvar med endringene vi utfører som påkrevd av gjeldende lov. Hvis du fortsetter å bruke produktene og tjenestene våre etter å ha blitt varslet om slike endringer, betyr det at du har godtatt dem. Din fortsatte bruk av dette nettstedet etter et varsel om slike endringer, betyr at du godtar denne personvernerklæringen og eventuelle oppdateringer. Hvis du ikke godtar endringene, må du slutte å bruke produktene og tjenestene våre, hvis aktuelt. Du er ansvarlig for å sikre at du leser, forstår og godtar den nyeste versjonen av personvernerklæringen. Feltet « Sist oppdatert » øverst i personvernerklæringen, angir når den sist ble oppdatert.

11. How to Contact Us

If you have any questions or concerns about our use of your personal information, please contact us as follows:

  • If you are a ClassPass User, you may contact us here.
  • If you are a ClassPass Partner, you may contact us within the Partner Dashboard.

Alternatively, you may reach us at the following address:

ATTN: Legal Department - Privacy Policy Questions
ClassPass Hong Kong Limited
651 Tank Farm Road
San Luis Obispo, CA 93401

12. Special Terms (Hong Kong)

Nothing in this Privacy Policy shall limit your rights under the Personal Data (Privacy) Ordinance (Cap. 486) of the laws of Hong Kong.

The provisions of this Privacy Policy shall be severable, and if any provision, or part-provision, of this Privacy Policy shall be held or declared to be illegal, invalid, or unenforceable, such illegality, invalidity, or unenforceability shall not affect any other provision, or part-provision, of these Terms, and the remainder of this Privacy Policy, disregarding such illegal, invalid or unenforceable provision, or part-provision, shall continue in full force and effect as through such illegal, invalid, or unenforceable provision, or part-provision, had not been contained in this Privacy Policy.

This Privacy Policy will be in the English language.

This Privacy Policy is governed by the laws of the Hong Kong, and the parties hereto irrevocably submit to the non-exclusive jurisdiction of the Hong Kong courts.

Cookie Notice

Last Updated: April 10, 2022

This Cookie Notice explains how ClassPass and its subsidiaries (collectively “ ClassPass”, “we”, “ us”, and “ ours” use cookies and similar technologies to recognize you when you visit our websites and use our mobile applications (“ Site”). It explains what these technologies are and why we use them, as well as your rights to control our use of them.

What are cookies?

Cookies are small data files that are placed on your computer or mobile device when you visit a website. Cookies are widely used by website owners in order to make their websites work, or to work more efficiently, as well as to provide reporting information.

Cookies set by the website owner (in this case, ClassPass) are called "first party cookies". Cookies set by parties other than the website owner are called "third party cookies". Third party cookies enable third party features or functionality to be provided on or through the website (e.g. like advertising, interactive content and analytics). The parties that set these third-party cookies can recognise your computer both when it visits the website in question and also when it visits certain other websites.

Why do we use cookies?

We use first party and third-party cookies for several reasons. Some cookies are required for technical reasons in orderfor our Sites to operate, and we refer to these as "essential" or "strictly necessary" cookies. Other cookies also enable us to track and target the interests of our users to enhance the experience on our Websites. Third parties serve cookies through our Sites for advertising, analytics and other purposes. This is described in more detail below.

First and third-party cookies served through our Sites and the purposes they perform are described below:

  • Essential website cookies: These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our Sites and to use some of its features, such as access to secure areas.
  • Performance and functionality cookies: These cookies are used to enhance the performance and functionality of our Sites but are non-essential to their use. However, without these cookies, certain functionality may become unavailable.
  • Analytics and customisation cookies: These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our Sites are being used or how effective are marketing campaigns are, or to help us customise our Sites for you.
  • Advertising cookies: These cookies are used to make advertising messages more relevant to you and they perform functions like preventing the same ad from continuously reappearing and in some cases selecting and displaying advertisements to you across the internet that are based on your interests.
  • Social networking cookies: These cookies are used to enable you to share pages and content that you find interesting on our Sites through third party social networking and other websites. These cookies may also be used for advertising purposes too.

What about other tracking technologies?

Cookies are not the only way to recognise or track visitors to a website. We may use other, similar technologies from time to time, like web beacons (sometimes called “tracking pixels” or “clear gifs”). These are tiny graphics files that contain a unique identifier that enable us to recognise when someone has visited our Sites or opened an e-mail that we have sent them. This allows us, for example, to monitor the traffic patterns of users from one page within our Sites to another, to deliver or communicate with cookies, to understand whether you have come to our Sites from an online advertisement displayed on a third-party website, to improve site performance, and to measure the success of e-mail marketing campaigns. In many instances, these technologies are reliant on cookies to function properly, and so declining cookies will impair their functioning.

Our mobile applications may include third-party application software development kits that provide mobile performance and analytics data, bug reporting features, and APIs to third parties that help provide the Site, for social media functionality, and for marketing and advertising.

Does ClassPass serve targeted advertising?

As described above, third parties may serve cookies on your computer or mobile device through the Sites to serve advertising. These companies may use information about your visits to this and other websites in order to provide relevant advertisements about goods and services that you may be interested in. They may also employ technology that is used to measure the effectiveness of advertisements. This can be accomplished by them using cookies or web beacons to collect information about your visits to this and other sites in order to provide relevant advertisements about goods and services of potential interest to you. The information collected through this process does not enable us or them to identify your name, contact details or other personally identifying details unless you choose to provide these.

How can I control cookies?

You have the right to decide whether to accept or reject cookies. You can exercise your cookie preferences for certain third-partycookies by clicking on the appropriate opt-out links provided above. You can also set or amend your web browser controls to accept or refuse cookies. If you choose to reject cookies, you may still use our Site though your access to some functionality and areas of our website may be restricted, you may worsen your overall user experience, since it will no longer be personalized to you and it may also stop you from saving customized settings like login information. As the means by which you can refuse cookies through your web browser controls vary from browser-to-browser, you should visit your browser's help menu for more information. To revoke consent, users may disable cookies by modifying their browser settings. The links listed below provide more information about what cookies are installed, how to allow, block or remove installation from your computer. Depending on which browser you use, the user may follow these links:

In addition, most advertising networks offer you a way to opt out of targeted advertising. If you would like to find out more information, please visit http://www.aboutads.info/choices/ , https://www.networkadvertising.org/, or http://www.youronlinechoices.com.Please bear in mind that there are many more networks listed on that site than those that we use on our Website.

We use Google cookies for analytics and marketing purposes. You can opt-out of Google tracking through Google Ads Settings, Ad Settings for mobile apps, or any other available means. Google also provides a Google Analytics opt-out plug-in for the web.

What is Do Not Track (DNT)?

DNT is a concept that has been promoted by regulatory agencies such as the U.S. Federal Trade Commission (FTC), for the Internet industry to develop and implement a mechanism for allowing Internet users to control the tracking of their online activities across websites by using browser settings. The World Wide Web Consortium (W3C) has been working with industry groups, Internet browsers, technology companies, and regulators to develop a DNT technology standard. While some progress has been made, it has been slow. No standard has been adopted to this date. As such, ClassPass does not generally respond to “do not track” signals.

How often will this Cookie Notice be updated?

We may update this Cookie Notice from time to time in order to reflect, for example, changes to the cookies we use or for other operational, legal or regulatory reasons. Please therefore revisit this Cookie Notice regularly to stay informed about our use of cookies and related technologies.

The date at the top of this Cookie Notice indicates when it was last updated.

Where can I get further information?

If you have any questions about our use of cookies or other technologies, please contact us here.